Історичні рішення та події
Буковина — багатонаціональний регіон Західної Європи, на території якої панували різні моделі державних устроїв, привносячи свою культуру, політику та релігію. З середини 14 сторіччя по 1774 рік Буковина входить до Молдовського князівства і перебуває під залежністю Туреччини, а з 1774 року по 1918 рік входить до складу Австрії та Австро-Угорщини. В австрійський період першим поширювачем адвентизму на Буковині став Михайло Чеховський.
Становлення і розвиток громад
У 1911 – 1912 роках Якубович переїжджає в місто Радівці Сучавського повіту, а після першої світової війни в Чернівці. Це був невтомний колполтер (книгоноша), який пішки обійшов майже всі села Буковини і Бессарабії. У 1920 році, коли в Румунії організувалася церковна організація, Василь Якубович був покликаний на служіння Біблійним працівником.
До першої світової війни на Буковині простежується також місіонерська діяльність Лангольфа, пастора німецької національності. Коли Лангольф у 1908 році був у Чернівцях, він як і всюди, шукав людей, яким би міг розповісти про нове вчення. Так він познайомився із сім’єю Кнітеля. Цього ж року дружина Кнітеля, Розалія, приймає водне хрещення.
В 1910 року Антон Кнітель також приймає водне хрещення, а з ним ще четверо людей. Антон стає спочатку керівником цієї групи, а згодом і пресвітером Чернівецької громади. На цьому посту він служив довгі роки. Церква в Чернівцях починає зростати. Перший звіт про Чернівецьку громаду ми зустрічаємо в журналі “Zionswachte” від 30.9.1911 року, в якому говориться, що Чернівецька громада налічує 7 членів церкви і 8 членів суботньої школи.
Адвентистські громади на Буковині у міжвоєнний період
У другому кінці Чернівецької області, на сході, у село Вороновиця Кельменецького району, у 1918 році повертається з війни Парасей Федір. Перебуваючи на воєнній службі в Росії, він познайомився з адвентистами, придбав багато адвентистської літератури – журнали, книгу Е. Г. Уайт “Дорога до Христа” та іншу літературу. Прийшовши додому, він читає Біблію і привезену з собою літературу.
Згодом він зустрічається з адвентистами з Хотинського району і в 1924 році вирішує стати членом адвентистської церкви, а з ним повірили і члени його сім’ї та деякі односельчани. Вони організували в себе групу та регулярно проводили свої богослужіння.
Старший син Федора Олександр незабаром у 1936 році став студентом заснованого в 1923 р. Брашовського Біблійного Інституту, який він успішно закінчив 1940 р., отримавши вищу богословську освіту. В радянські часи Олександр Парасей був одним з небагатьох керівників Церкви АСД в СРСР з духовною освітою, а його дружина, Надія Парасей (Гриненко) – однією з перших перекладачів творів Е. Уайт російською мовою.
Що ж до Федора Андрійчука, то обставини готували його як майбутнього керівника Церкви на Буковині у найскрутніший для неї час. Свою важливу місію і високе доручення ці обидва служителі виконали з честю.
Адміністративний устрій адвентистських громад на Буковині у міжвоєнний період
Через рік (1924) у Фокшанах відкривається річна місіонерська школа для підготовки служителів. У 1926 р. цей заклад був переведений в Дічіосанмартін, де в 1929-30 рр. навчались майбутні служителі з Буковини: Афанасій Меріука, Парфеній Костомський і Георгій Нагірний.
Перший з’їзд Північно-Молдовської конференції, який проходив 16-19 листопада цього ж року в м. Яси, став першим у відліку щодо організації Церкви АСД на Буковині. Першим керівником конференції було обрано Г. Станеску, а секретарем-скарбником Г. Родой. Із 33-х громад, представлених делегатами на з’їзді, більшість знаходилась на території Буковини.
Сьомий з’їзд Північно-Молдовської конференції виявися передостаннім, але не менш історичним форумом Церкви АСД на Буковині. Він був найбільшим за рекордним числом делегатів – 315, котрі представляли 81 громаду АСД. З’їзд проходив у Чернівцях за тією ж адресою, що і попередні, з 29 серпня по 9 вересня 1937 р.
Останній восьмий з’їзд Північно-Молдовської конференції АСД відбувся восени 1939 р. у відомому залі Спілки ремісників по вул. Турецькій 6. Це був вкрай тривожний час початку Другої світової війни, коли гітлерівська Німеччина напала на Польщу. Майже не було на з’їзді високих закордонних гостей. Проте з’їзд пройшов за всіма традиціями Церкви АСД під керівництвом президента Румунського уніону. Делегати майже однодушно підтримали О. Попова і Г. Родого як керівників конференції на майбутній період.
Історичні рішення та події
Буковина — багатонаціональний регіон Західної Європи, на території якої панували різні моделі державних устроїв, привносячи свою культуру, політику та релігію. З середини 14 сторіччя по 1774 рік Буковина входить до Молдовського князівства і перебуває під залежністю Туреччини, а з 1774 року по 1918 рік входить до складу Австрії та Австро-Угорщини. В австрійський період першим поширювачем адвентизму на Буковині став Михайло Чеховський.
Становлення і розвиток громад
У 1911 – 1912 роках Якубович переїжджає в місто Радівці Сучавського повіту, а після першої світової війни в Чернівці. Це був невтомний колполтер (книгоноша), який пішки обійшов майже всі села Буковини і Бессарабії. У 1920 році, коли в Румунії організувалася церковна організація, Василь Якубович був покликаний на служіння Біблійним працівником.
До першої світової війни на Буковині простежується також місіонерська діяльність Лангольфа, пастора німецької національності. Коли Лангольф у 1908 році був у Чернівцях, він як і всюди, шукав людей, яким би міг розповісти про нове вчення. Так він познайомився із сім’єю Кнітеля. Цього ж року дружина Кнітеля, Розалія, приймає водне хрещення.
В 1910 року Антон Кнітель також приймає водне хрещення, а з ним ще четверо людей. Антон стає спочатку керівником цієї групи, а згодом і пресвітером Чернівецької громади. На цьому посту він служив довгі роки. Церква в Чернівцях починає зростати. Перший звіт про Чернівецьку громаду ми зустрічаємо в журналі “Zionswachte” від 30.9.1911 року, в якому говориться, що Чернівецька громада налічує 7 членів церкви і 8 членів суботньої школи.
Адвентистські громади на Буковині у міжвоєнний період
У другому кінці Чернівецької області, на сході, у село Вороновиця Кельменецького району, у 1918 році повертається з війни Парасей Федір. Перебуваючи на воєнній службі в Росії, він познайомився з адвентистами, придбав багато адвентистської літератури – журнали, книгу Е. Г. Уайт “Дорога до Христа” та іншу літературу. Прийшовши додому, він читає Біблію і привезену з собою літературу.
Згодом він зустрічається з адвентистами з Хотинського району і в 1924 році вирішує стати членом адвентистської церкви, а з ним повірили і члени його сім’ї та деякі односельчани. Вони організували в себе групу та регулярно проводили свої богослужіння.
Старший син Федора Олександр незабаром у 1936 році став студентом заснованого в 1923 р. Брашовського Біблійного Інституту, який він успішно закінчив 1940 р., отримавши вищу богословську освіту. В радянські часи Олександр Парасей був одним з небагатьох керівників Церкви АСД в СРСР з духовною освітою, а його дружина, Надія Парасей (Гриненко) – однією з перших перекладачів творів Е. Уайт російською мовою.
Що ж до Федора Андрійчука, то обставини готували його як майбутнього керівника Церкви на Буковині у найскрутніший для неї час. Свою важливу місію і високе доручення ці обидва служителі виконали з честю.
Адміністративний устрій адвентистських громад на Буковині у міжвоєнний період
Через рік (1924) у Фокшанах відкривається річна місіонерська школа для підготовки служителів. У 1926 р. цей заклад був переведений в Дічіосанмартін, де в 1929-30 рр. навчались майбутні служителі з Буковини: Афанасій Меріука, Парфеній Костомський і Георгій Нагірний.
Перший з’їзд Північно-Молдовської конференції, який проходив 16-19 листопада цього ж року в м. Яси, став першим у відліку щодо організації Церкви АСД на Буковині. Першим керівником конференції було обрано Г. Станеску, а секретарем-скарбником Г. Родой. Із 33-х громад, представлених делегатами на з’їзді, більшість знаходилась на території Буковини.
Сьомий з’їзд Північно-Молдовської конференції виявися передостаннім, але не менш історичним форумом Церкви АСД на Буковині. Він був найбільшим за рекордним числом делегатів – 315, котрі представляли 81 громаду АСД. З’їзд проходив у Чернівцях за тією ж адресою, що і попередні, з 29 серпня по 9 вересня 1937 р.
Останній восьмий з’їзд Північно-Молдовської конференції АСД відбувся восени 1939 р. у відомому залі Спілки ремісників по вул. Турецькій 6. Це був вкрай тривожний час початку Другої світової війни, коли гітлерівська Німеччина напала на Польщу. Майже не було на з’їзді високих закордонних гостей. Проте з’їзд пройшов за всіма традиціями Церкви АСД під керівництвом президента Румунського уніону. Делегати майже однодушно підтримали О. Попова і Г. Родого як керівників конференції на майбутній період.